Briker – to wspaniała gierka logiczna w której naszym zadaniem jest tak pokierować (obracać) prostopadłościanem* aby wpadł idealnie do wyjścia (otworu) oznaczonego na żółto / złoto (gold). Możemy to jednak zrobić tylko gdy nasza chodząca figura będzie w pionie – bo tylko wtedy się zmieści w wyjściu. Jednocześnie musimy uważać aby nie wypaść poza planszę.
Aby gra nie była zbyt monotonna na swej drodze spotykamy wiele gadżetów takich jak np.
– czarne dziury (wood) – na których nasza figura może tylko leżeć, bo gdy stanie w pionie to przelatuje na wylot;
– pola oznaczone kółkiem (teleport) – przenoszą nas na inne niebieskie pole (gdy staniemy na nich w pionie);
– pole oznaczone II (bridge – most) który gdy staniemy na nim w pionie dodaje nowe (różowe) pole, a jeśli staniemy drugi raz to pole to znika itd..
W grze mamy do przejścia aż 26 mniej lub bardziej skomplikowanych, wciągających leveli.
Play – aby rozpocząć grę,
Sterowanie – przy pomocy strzałek na klawiaturze (w prawo, w lewo, w górę lub w dół).
Level – mówi nam który to poziom,
Jeśli przerwiemy grę na którymś z poziomów, to możemy ją wznowić od momentu na którym skończyliśmy, na początku wybierając Level Select.
* prostopadłościan – to figura geometryczna w której każda ściana jest prostokątem. Również ta z najkrótszymi bokami ponieważ kwadrat to też prostokąt. Pamiętajcie! Każdy kwadrat jest prostokątem, ale nie każdy prostokąt jest kwadratem:).